Βαρηκοΐα – Κώφωση: Το όργανο το οποίο λαμβάνει τα εξωτερικά ερεθίσματα του ήχου και τα μεταφέρει στα κατάλληλα κέντρα του εγκεφάλου είναι το αυτί. Η άρτια λειτουργία της ακοής συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του λόγου των παιδιών.
Αυτισμός: Σε αρκετές περιπτώσεις τα αυτιστικά παιδιά παρουσιάζουν γλωσσική και
γνωστική καθυστέρηση.
Νοητική Υστέρηση:Η απουσία ή η ελλιπής ανάπτυξη του λόγου στα παιδιά με Νοητική Υστέρηση είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του συνδρόμου.
Παθολογική ανατομία- φυσιολογία της στοματικής κοιλότητας: κοντός χαλινός, σχιστίες κ.α.
Εγκεφαλική Παράλυση: Λόγω δυσκολίας συντονισμού των αρθρωτών, λόγω βλάβης των ακουστικών κέντρων ή λόγω Νοητικής Υστέρησης.
Δυσκολίες στο στοματοκινητικό μηχανισμό
Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (αναπτυξιακή δυσφασία): Τα παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή συνήθως αρχίζουν να μιλούν
περίπου στην ίδια ηλικία με τα φυσιολογικά παιδιά, αλλά είναι αισθητά
πιο αργή η πρόοδος που σημειώνουν.
Συνεχείς βαριές αρρώστιες στα πρώτα χρόνια του παιδιού: Πιθανότητα καθυστέρησης εξέλιξης της ομιλίας.
Εκλεκτική Αλαλία: Έντονη
συστολή συμπεριφοράς και η ανικανότητα να παράγουν προφορικό λόγο και να
επικοινωνήσουν με άνεση στα πιο πολλά κοινωνικά πλαίσια στα οποία τυχαίνει να
συμμετέχουν.
Κληρονομικότητα.
Περιβάλλον: Πολλές έρευνες καταλήγουν ότι οι κακές συνθήκες διαβίωσης, η
φτώχεια, η γονική ψυχοπαθολογία, το ανεπαρκές γλωσσικό πρότυπο στην
οικογένεια, η έλλειψη ποσοτικών και ποιοτικών ερεθισμάτων, η διγλωσσία, η
ψυχοσυναισθηματική στέρηση, καθώς και η κακοποίηση του παιδιού
σχετίζονται με την καθυστέρηση γνωστικών και γλωσσικών λειτουργιών.
Μερικά παιδιά καθυστερούν στην ομιλία / επικοινωνία χωρίς προφανή λόγο.
Μπορούν να αναπτύσσονται σύμφωνα με την τυπική εξέλιξη, απλά
καθυστερούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου