Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Αλληλουχίες



  Για να σχεδιάσουμε τις καθημερινές δραστηριότητές μας και να διαχειριστούμε τον χρόνο μας, είναι απαραίτητο να μπορούμε να οργανώσουμε, να ορίσουμε τα βήματα που χρειάζεται κάθε μας δραστηριότητα για να ολοκληρωθεί και να τα ακολουθούμε με ακρίβεια.  Βάζουμε τα γεγονότα σε μία λογική αλληλουχία σε συνάρτηση πάντα με τον χρόνο.

Δυσκολίες στην σειροθέτηση γεγονότων ή βημάτων μίας δραστηριότητας και στη διαχείριση του χρόνου μπορεί να παρουσιάσουν μαθητές με δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες, άτομα με αυτισμό, ηλικιωμένοι με άνοια, ασθενείς μετά από εγκεφαλική βλάβη.


 Άτομα που δυσκολεύονται στην σειροθέτηση μπορεί:
  • να μην έχουν καλή αίσθηση του χρόνου
  • να μην μπορούν να ακολουθήσουν σύνθετες εντολές
  • να μην μπορούν να παρακολουθήσουν την πλοκή μίας ταινίας ή ενός βιβλίου
  • να δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν απλές καθημερινές δραστηριότητες                      

          
·                        

Με τις ασκήσεις σειροθέτησης γεγονότων ή εικόνων ενισχύουμε:

  •  Το λεξιλόγιο
  • Την προσοχή
  • Την οπτική αντίληψη
  • Τη μορφοσυντακτική ενημερότητα
  • Την κατανόηση του προφορικού λόγου
  • Την κατανόηση γραπτού κειμένου
  • Τη μνήμη εργασίας
  • Τις εκτελεστικές λειτουργίες
  • Την κριτική σκέψη
  • Την εκτέλεση εντολών
  • Την αυτοδιόρθωση
  • Την επίλυση προβλημάτων
  • Τη μη λεκτική επικοινωνία

       Ασκήσεις:
  • Τοποθετούμε στο τραπέζι εικόνες που απεικονίζουν μία διαδικασία γνωστή και ζητούμε από τον εκπαιδευόμενο να τις βάλει με τη σωστή σειρά. Οι εικόνες μπορεί να είναι δύο και να αυξάνουν σταδιακά σε αριθμό και δυσκολία, ανάλογα με την ηλικία και τις γνώσεις του ατόμου.
  • Ζητούμε από τον εκπαιδευόμενο να βάλει τις εικόνες στη σωστή σειρά και μετά να μας εξιστορήσει τα γεγονότα που βλέπει και να αιτιολογήσει τη σειρά τους. Καλή άσκηση για κατανόηση και για διόρθωση λαθών.
  • Ο εκπαιδευόμενος, με δικές μας λεκτικές εντολές καλείται να βάλει τις εικόνες στη σωστή σειρά: πχ. "Πρώτα άνοιξε το μπουκάλι, μετά ρίξε το χυμό στο ποτήρι  και στο τέλος βάλε και το καλαμάκι".
  • Δίνουμε μόνο το θέμα και ζητούμε από τον εκπαιδευόμενο να περιγράψει μόνος του, με σύντομες προτάσεις τα βήματα που ακολουθεί για να επιτύχει μία δραστηριότητα όπως: "Τι κάνεις όταν ξυπνάς το πρωί;", "πώς φτιάχνουμε αβγά;" "πώς κάνεις μπάνιο;"
  • Τέλος, μπορούμε να ζητήσουμε από τον εκπαιδευόμενο να περιγράψει την αλληλουχία των γεγονότων ζωγραφίζοντας την ιστορία ή μέσω παντομίμας. 



      







                 
                             

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου